Malaysia Malaysia Malaysia Malaysia Malaysia

dag 1 dag 2 dag 3 dag 4 dag 5 dag 6

dag 7

Week 1 van Kuala Lumpur naar Pulau Tioman

Vertrek van Prijs naar Kuala Lumpur

Bahrein Airport, tax free shop
  • De eerste dag is routine zoals altijd maar toch een beetje bang om iets te vergeten. En inderdaad mijn padi brevet maar daar zijn we terug om gereden. Verder denken we dat we niets vergeten zijn. We hebben elkaar ons pasport en visa kaart dus alles voor een goede reis.

• Bahrein is een land van olie en snelle auto's in de luchthaven zijn er altijd wel enkele auto's (meestal Lexus soms Porsche of Lamborghini) te winnen met een lotterij.

• De formule 1 in het voorjaar is zeker het hoogtepunt voor de autosport in Bahrein. Vorig jaar heb ik een kleine PPS gemaakt van het luchthaven gebouw die er er uit ziet gang van een race circuit

Formule 1 Bahrein

• Kleine foto: Porsche te koop luchthaven in Bahrein

Dag1 Kuala Lumpur

Malaysia, Kuala Kumpur, China town, Petaling street
  • Onze eerste dag in Kuala Lumpur begint met het uitzoeken hoe we het gemakkelijkst de 72 km van de luchthaven naar de stad kunnen overbruggen. Met de shuttle bus lijkt dit een goede oplossing.

• Daarna een bezoek aan de KL Tower of Menera tower. Een toren van 421m hoog het bezoekers platform is op 276m, van op deze hoogte heb je een buitengewoon uitzicht.

• Doordat we in China town logeren is het geen probleem om eten te vinden want s'avonds veranderd alles hier in een grote nacht markt.

• Malaysia is een land waar er iedere dag zon is maar rook regen, dus hebben we al onze eerst moesson douche gekregen en een paraplu gekocht.

• Kleine foto: nachtmarkt Kuala Lumpur China town

Dag 2 Kuala Lumpur

Malaysia, Kuaka Lumpur, Petronas towers
  • Dag 2 begint vroeg om een van de 1400 tickets te bemachtigen voor een bezoek aan de sky bridge van de Petronas towers.

• Daarna een bezoek aan Aquaria KLCC zelfs als duiker is het de moeite om dit aquarium te bezoeken.

• s'Nammiddags een bezoek aan de Butterfly garden

• Doordat Malaysia een moslim land is nemen we een kijkje in de Nationale moskee.

• s'Avonds nog een noedel soepje in china town wel op een andere plaats dan s'middags. Er kan soms een zijn tussen toeristen prijs en locale prijs, deze discussies vermijden we liever.

• Kleine foto: Petronas Tower Kuala Lumpur

Dag 3 van Kuala Lumpur naar Palau Tioman

Malaysia; Palau Tioman; ferry
  • Voor vandaag staat er een reisdag op de kalender. Normaal tot Mersing waar we morgen de boot naar Pulau Tioman gaan nemen.

• We nemen de bus van 10:00u in Kuala Lumpur met aan komst om 15:00u in Mersing. Bij aankomst in Mersing vernemen we dat er nog een boot is naar Pulau Tioman om 17:30u.

• De zee is tamelijk wild en we komen aan op Salang Beach als het al donker is. Op het eerste zicht is het zeer donker maar dat komt door een elektriciteit's panne.

• We gaan op zoek naar een guest house en vinden een prachtige bungalouw net niet op het strand.

• Tijdens het inchecken is de elektriciteit's panne opgelost maar op dat moment komt er een moessom bui uit de lucht.

• Kleine foto: Vlag achter op de ferry boot

Dag 4 Pulau Tioman

Malaysia; Palau Tioman; Mousson
  • Bij het ontwaken horen we nog steeds het knetteren van de regen dwz. we zitten midden in een moesson bui.

• Ik trek er op uit om een fles water te kopen en informeer naar de bungalows die ik op het water gezien heb.Voor 2€ meer hebben we een bungalouw op het water die groter is en met:" Warm water" .

• Tijdens het ontbijt besluiten we om te verhuizen van ressort (guest house). Tijdens de verhuis komt er een half emmertje regen naar beneden, maar dat is nog niet in vergelijking met de rest van de dag.

• Een dagje moesson is leuk maar morgen mag er toch een beetje zonneschijn zijn.

Dag 5 Pulau Tioman

Malaysia, palau Tioman, Sawadee wreck
  • Bedankt doc, dit was een nood geval en ik kreeg een paardemiddel. Donderdag was ik zwaar verkouden en nog geen week later kan ik zonder probleem gaan duiken. Bedankt geen probleem met oren en het wreck was prachtig.

• Duiken is Malaysia is zoals overal vertrek tijden zijn variabel het zelfde voor de duikplaats. Als de wind draait gaat men gewoon naar een andere plaats. En 9:30 kan wel eens 10:00u worden.

• Eerlijk gezegd veel problemen heb ik daar niet me de eerste duik op het wrak was prachtig en de tweede mocht er ook zijn.

• Tijdens een rustige wandeling werden we verrast door iets die op een alligator leek.Bij nader inzien bleken het leguanen te zijn.

• Op het eerste zicht zijn dit vredelievende dieren tot iemand hen iets te eten geeft.

• Kleine foto: Sawadee wreck

Dag 6 Pulau Tioman

Malaysia; Palau Tioman; Forest
  • Voor vandaag staat er een boottochtje naar een ander strand op het programma. We hebben een Amerikaan ontmoet die een taxi boot wil delen met ons. Tot moment komt voor onderhandeling van de prijs 7€ pp of 20 voor 3 personen. enkele reis voor 10min boot. Wij vinden 28 € h/t teveel.

• Dan besluiten we maar om een tochtje te maken in de jungle. Zeer mooi maar wel een beetje lastig. We volgen de weg die indertijd aangelegd is voor de elektriciteit's kabels.

• s'Namiddags blijft het bij genieten van het uitzicht van op ons terras.

• Kleine foto: Peggy tijdens een jungle wandeling

Dag 7 Pulau Tioman

Malaysia; Palau Tioman; Renggis island
  • Vandaag een dagje duiken. Er is een stralende zon en niet veel wind dus helder water.

• De eerste duikstek noemt volledig Palau Tioman Tiger Reef prachtige plaats met veel soft corral en veel kloven en spleten.

• De tweede plaats Palau Tioman Batu Malang ondiepe plaats met veel stahorn coraal

• Bij de foto's is geen uitleg gewoon genieten zoals ik doe.

• Kleine foto: soft corral

if (b != "Netscape") {col=screen.colorDepth} else {col=screen.pixelDepth} if(col=="undefined"){col="";} d.write("\"Monitored<\/a>"); // -->