Malaysia Malaysia Malaysia Malaysia Malaysia

dag 8 dag 9 dag 10 dag 11 dag 12 dag 13

dag 14

Week 2 van Pulau Tioman naar Krabi

Dag 8 van Pulau Tioman naar Temerloh

Malaysia; Palau Tioman; local taxi boat
  • Vandaag een dagje reizen voor de boeg. Met volle moed vertrokken op Salang Beach en teleurgesteld aangekomen in Temerloh.

• Na onze ervaringen in Laos met het openbaar vervoer dachten we dat het niet slechter kon. Maar Laos is een Luxe om te reizen in vergelijk met oost kust van Malaysia.

• Na aankomst in Mersing om 9:30u was er geen bus meer naar Kuantan vandaag en moesten we wachten tot morgen.

• Na een korte brainstorm besluiten we verder te reizen tot Kluang om daar misschien de trein naar Jerantut te kunnen nemen.

• Iets voor 12:00u kwam de corruptie boven water. Er kwam iemand bij ons die vroeg moeten jullie naar Kuantan? Hij kon tickets regelen tegen dubbele prijs. Te nemen of te laten wij doen het anders zitten we nog een dag vast.

• Gelukkig is er nog een bus van Kuantan naar Jerantut waar we morgen verder reizen.

• Foto klein Taxi boot tussen de verschillende stranden.

Dag 9 Taman Negara

Malaysia; Taman Negara
  • Nog eens met volle moed vertrokken.

• Het eerste traject zonder probleem. De bus van 8:00u naar Jerantut op tijd vertrokken en zonder vertraging aangekomen.

• Maar dan komt het: de bus naar Taman Negara vertrekt pas om 13:00u en het is nu 9:30u.

• Er zit niets anders op dan een taxi te nemen of lang te wachten

• Bij aankomst in Taman Negara vinden we een mooi hotelletje en maken nog een prachtige wandeling in de jungle. Tussen de bomen is de beroemde Canopy walk een hang brug op 40 m boven de jungle.

• Foto klein: een van de vele bloemen uit de jungle.

Dag 10 Taman Negara

Malaysia; Palau Tioman; Taman Negara
  • Deze morgen vroeg uit de veren om 6:30u de boot naar de overkant en de jungle in. Veel licht is er niet naar leuk is het wel om door de modder de ploeteren in het donker. Ik voel mij een beetje terug zoals in Marche les Dames maar dan met foto toestel ipv 20 kg uitrusting.

• Na een tijdje wandelen zie in langs de oever van de rivier otters zitten prachtig zo net voor zonsopgang. Verder is er enkel het geluid van de jungle.

• Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Butik Teresik twee uitkijk punten van waar je een prachtig zicht hebt op de jungle. De weg naar boven is niet steil maar als je terug beneden staat heb je daar geen last meer van.

• Terug in het hotel hebben we niet veel meer gedaan onze kaars was op voor deze dag.

• Foto klein: zicht op de rivier vanop een jungle pad

Dag 11 van Taman Negara naar Kota Bharu

Malaysia; Palau Tioman; Taman Negara
  • Vroeg uit de veren voor vertrek naar Kota Bharu. Rugzakken zijn al gemaakt van gisteren na een ontbijt opweg naar het busstation.

• We hebben geluk er is een bus die rijdt en op tijd vertrekt.

• Aangekomen in Jerantut op zoek naar het treinstation en tickets kopen voor de trein naar Kota Bharu.

• De treinrit duurt normaal 7 uur maar de meer dan acht uur durende rit door de jungle is prachtig.

• In Kota Bharu Is het een probleem om een hotelletje te vinden die niet volgeboekt is of waar geen ratten in de gang rond lopen.

• Foto klein: Schoenen drogen onder ventilator.

Dag 12 Kota Bharu naar Songkla

Malaysia; Palau Tioman; Kota Bharu

• We lopen de stad in 's morgens om nog iets van Kota Bharu te zien.

• Wanneer we de lokale markt bezoeken dan kijken we onze ogen uit hoe men hier het voedsel (vlees ) aan de man brengt

• De bus nr. 29 naar de grens tussen Malaysia en Thailand vertrekt normaal om het half uur vandaag geen bus voor 13.00 uur, gelukkig kunnen we een taxi delen met een ander koppel.

• Met een mini busje komen we aan in Hat Yai waar we een lokale bus nemen naar Songkla.

• In Songkla vinden we een prachtig hotel tegen een spotprijs. Er is blijkbaar geen toerist die tot hier wil of durft te komen.

• kleine foto: Het ideale middel tegen verstopte neus en slechte stoelgang.

Dag 13 Songkhla

Thailand; Songkla; monk
  • 's Morgens op zoek naar een bromer na een beetje zoeken komt alles in orde. Zoals altijd na kontrole van de benziene tank is er ongeveer een lieter uit. Op de meter is de meter is de tank vol maar na 20 km is de tank half vol.

• Met de ferry naar het eiland voor 0.20€ brommer +2 personen.Deze keer een echte ferry en geen klein bootje, de motor rookt misschien een beetje zwart maar dan weten ze dat hij nog draait

• Ko Yo is een vissers eiland je ziet er enkel garnaal en vis kwekerijen.

• Een dagje rond toeren op het eiland is zeker de moeite waard.

• Kleine foto: Oude monnik in tempel.

Dag 14 van Songkhla naar Krabi

Thailand; Krabi; night Marked
  • 's Morgens met de lokale bus naar Hat Yai iets meer dan 30km duurt ongeveer anderhalfuur.

• Bij aankomst in Hat Yai hebben we geluk want er is direct een verbinding naar Krabi de rit duurt ongeveer 5 uur. verder met een songtouw ( overdekte pickup) naar Krabi town.

• In de haven van Krabi is duidelijk te zien dat het nog altijd dezelfde maatschapijen zijn die personenvervoer naar de eilanden in handen hebben. De Chao Koh group en P P family twee machtige groepen die ook een groot deel van het eiland in handen hebben.

• 's Avonds nog een bezoekje aan de nachtmarkt met lekker sea food en dan in onze bed.

• Kleine foto: Nacht markt in krabi bereiden van tom yam.